fredag 18. februar 2011

Telemarksbunad til ei lita prinsesse



For et par dager siden fikk vi besøk av Kaisas morfar og min "stemor" (Mimmi). Det ordet høres slemt ut, men jeg behøver vel ikke å forklare at hun slettes ikke er slem når dere får høre det neste jeg skal si, hun kom nemlig med denne nydelige barnebunaden til lilleprinsessa vår! Det er en bitteliten vesttelemarkbunad, sydd under 2. verdenskrig, av en gammel dress! Utrolig imponerende, synes Kaisas mamma. Det var ikke bare å gå i butikken den gangen!



Bunaden har vært i Mimmis familie helt siden krigens dager, og utallige småjenter har brukt den opp gjennom årene. Vi synes det er en stor ære at jenta vår skal få bruke den nå!



Prinsessa fikk bunadsølv til dåpen av Mimmi, så da gjenstår det bare å få tak i en skjorte og noen små sko, så er vi klare for 17. mai!


3 kommentarer:

  1. Hellandussen for en fin bunad! og den ble enda finere når man fikk lese bakgrunnen for den - da ble den jo bare enda mer fin!

    Du må nesten ta ett bilde av prinsessa di i den der...

    Ønsker deg en fin fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det var det lekreste jeg noen sinne har sett! Tipper snuppa di blir verdens fineste med den på!
    (Og telemarksbunaden er jo bare den fineste uansett.. hihi.. venter på beltestakk selv - den er ferdig i mai forhåpentligvis :D)
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Tusen takk, jenter:) Ja, ikke sant, den er bare så fiin! Jeg skal nok ta bilder av snuppis i den, men foreløpig er hun litt lita.

    Så du venter på beltestakk, Husmora? Kan anbefales, jeg har også beltestakk, men fikk den sydd til konfen, så de siste åra har jeg bare måttet hive inn håndkleet, den er for liten:( Så jeg satser på å få "utvida" den litt, hehe:)

    God helg til dere begge:)

    Klem

    SvarSlett